מזון ללא גלוטן

לאחר שיקול הדעת של שש שנים, רגולטורים מזון בארה"ב יצרו תקן למוצרי מזון שכותרתו "ללא גלוטן". הכלל דורש כל מוצר עם התווית להכיל פחות מ -20 חלקים למיליון של גלוטן. הסכום שלא יעשה את רוב האנשים עם מחלת צליאק חולה, אמר המזון והתרופות האמריקאי . מזונות שכותרתו "אין גלוטן", "ללא גלוטן" ו" ללא גלוטן "גם יצטרכו לע וד בהגדרה. חברות תצטרך לעמוד שנה.

אך ה-FDA קרא ליצרני מזון על מנת לעמוד בהגדרה מוקדם יותר. "הגדרת תקן זה 'ללא גלוטן' תבטל ודאות לגבי יצרני המזון לסמן את המוצרים שלהם", אמר ה-FDA סגן נציב מזונות מייקל טיילור בהצהרה. המחלה גורמת לכאבי בטן, נפיחות ושלשולים, כאשר סובלים להבלע גלוטן, המצוי בחיטה, שיפון ושעורה ונגזרים שלהם.

אנשים עם המצב יכולים לסבול ירידה במשקל, עייפות, פריחות ובעיות רפואיות אחרות לטווח ארוך. עוד שלושה מיליון אנשים בארה"ב סובלים ממחלת צליאק. צרכנים האמריקאים הוציאו יותר מ -4 מליארד דולרים (2.6bn ליש"ט) על מזון ללא גלוטן בשנה שעברה, על פי הברית מחלת הצליאק האמריקנית. אנדריאה של הקבוצה אמר שההנחיות הפדרליות היינו לצמצם את הקניות של ניסוי וטעייה, לאלה עם המחלה.

הגב 'אמר החיטה שחייבת להיות מסומנת בחבילות מזון, אבל שעורה ושיפון שהם לעתים קרובות מרכיבים נסתרות במזון. השלטון הוצע במקור בתקופת ממשל בוש, אך התעכב כסוכנות העריכה האם הסטנדרטי הייתה נכון ליטוש שיש ?לדברי מר טיילור.

"רצינו לעשות הערכה מדעית מדוקדקת של הנתונים והטווח של רגישויות," הוא אמר.