תחרות ברשת ומחירים לצרכנים

הם הוסיפו צריכה פגעו אפל עם איסור של חמש שנים על הזנת חוזי הפצה שהוגדרו כאנטי תחרותי. המהלך בא בעקבות פסיקת בית משפט בחודש יולי כי אפל קשרה קשר עם חמש חברות כדי לתקן את המחיר של ספרים אלקטרוניים.

בית המשפט מצא אפל עודד מו"לים לקבוע את המחיר של הספרים האלקטרוניים שלהם, ולא מאפשר לקמעונאים להחליט את המחיר. התובעים אמרו שזה היה מכוון לעבר אמזון – פענוח בדיקות דם ספר אלקטרוני קמעונאית יריבה שמחויבת מחירים נמוכים יותר מאשר של אפל הייתה יכולה להציע.

כתוצאה מכך, המחיר של אמזון הטיפוסי של 9.99 דולרים לרב מכר עלה ל 12.99 $ או 14.99 $ לאחר ההשקה של האייפד, הם אמרו. בעקבות פסיקת בית המשפט אפל אמר שזה יהיה לערער ולהילחם "האשמות שווא".

משרד המשפטים ומדינה 33 עורכי דין כללי שהוגש "מדריך תרופות " שלהם לבית המשפט לקראת דיון ב -9 באוגוסט. "בית המשפט מצא כי ההתנהגות בלתי חוקית של אפל נשללה צרכנים את היתרונות של תחרות מחירי הספר אלקטרוני ואילצו אותם לשלם מחירים גבוהים יותר באופן משמעותי," אמר ביל בער, עוזר היועץ המשפטי לממשלה אחראית על המחלקה של חטיבת ההגבלים העסקיים של השופט.

"על פי סדר המוצע של המחלקה, ההתנהלות בלתי חוקית של אפל תחדל ואפל ומנהלים הבכירים שלה יהיו למנוע מקשירת הקשר לסיכול תחרות בעתיד". הרגולטורים גם קראו לאפל להציע קישורים לקמעונאים ספר אלקטרוני אחרים, כמו אמזון ובארנס אנד נובל לשנתיים, כך שהצרכנים שרכשו ספרים אלקטרוניים באייפדים ומכשירי iPhone שלהם אפשר להשוות המחירים של אפל עם אלה של מתחרותיה.

הם אמרו שזה הייתי "לאפס תחרות לתנאים שהיו קיימים לפני קונספירציה". מוציאים לאור פייסבוק בעברית שהיה להם חוזים כאלה עם אפל היו ספר קבוצה (ארה"ב), ההוצאה עם עובד , הולצברינק הוצאת , אשר עושה עסקים כמקמילן, קבוצת הפינגווין (ארה"ב) בע"מ וסיימון אנד שוסטר. הפינגווין התיישב המקרה שלה עבור $ 75m (49m ליש"ט). , עם עובד והוצאת סיימון ושוסטר יצרו קרן 69m $ עבור החזרים לצרכנים, ואילו מקמילן הסתפק 26m $